Moim zadaniem było opracowanie pełnej identyfikacji wizualnej dla marki Mobi Property, krakowskiego dewelopera zajmującego się budową oraz urządzeniem apartamentów oraz rezydencji z segmentu premium. Dodatkowo przygotowałem stronę internetową oraz identyfikację wizualną dla wszystkich inwestycji dewelopera.

Praca nad logo

Analiza branży nieruchomości wskazuje, że jej ulubionym kolorem jest zdecydowanie kolor niebieski – jest najczęściej występującym kolorem w logo marek wiodących w branży na świecie. Nic w sumie dziwnego, to kolor zaufania, niezawodności i odpowiedzialności.

Podczas projektowania zdecydowałem się więc na dwa główne kolory: oprócz niebieskiego wybrałem jeszcze fioletowy. Plus czarny jako kolor dodatkowy, a także złote akcenty.

Dlaczego fiolet? To kolor arystokracji. Kojarzy się z mocą i wielkością – podobnie jak czerwień, ale ma jednak szlachetne i kojące konotacje. To kolor sukcesu, mądrości i pewności siebie. Czarny natomiast to elegancja i wyrafinowanie. Jest popularnym towarzyszem każdego koloru i bardzo dobrze go akcentuje, a zastosowanie złotych akcentów nadaje markom poczucie luksusu i ekskluzywności.

Dodatkowo, czarny oraz złoty są też kolorami wspólnymi dla pozostałych inwestycji Mobi Property, także użycie ich przy tworzeniu logo dla marki-matki czyni jego wizerunek spójnym z pozostałymi znakami.

Wstępne propozycje

W tej propozycji postawiłem (jak zresztą do pewnego stopnia w każdej następnej) na tzw. wyrafinowaną prostotę. Bez niepotrzebnych bajerów, logo ma być czytelne i jednoznacznie wskazywać, że marka jest poważna i zajmuje się poważnymi rzeczami.
Stylizowana na dwa dachy litera M akcentuje główny obszar działalności marki – nieruchomości. Dodatkowo, ścięta litera I dodaje dynamiki całości, wpisując logo w trójkąt.

W tym wariancie odszedłem od motywu nieruchomości, a skupiłem się na aspekcie kreacji. Znak jest tworzony, nie jest jeszcze gotowy. Tutaj to, czego w logo nie widać też jest elementem tego logo. Złoty element w centrum balansuje logo i nadaje mu środek ciężkości.

W tym przypadku odchodzimy od sztywnej powagi. Zaokrąglone kształty i prosty krój pisma to ukłon w stronę nowoczesności i rozwoju. Logo informuje, że marka jest innowacyjna, ma specjalistyczną wiedzę i doświadczenie. Czyli można jej zaufać.
I podobnie jak w poprzednim złoty element w centrum balansuje logo i nadaje mu środek ciężkości.

W tym wariancie towarzyszył mi podobny zamysł, co w poprzednim projekcie. Główna filozofia, to podejście do Mobi jako marki-matki. Okrąg
symbolizuje cały „ekosystem Mobi”, na który składa się szereg marek podrzędnych. Tych, któż już są i te, które dopiero powstaną – każda inwestycja Mobi jest osobną marką. Litery, które nie są umieszczone centralnie zwiększają dynamikę znaku. Stawiam na odejście od sztywnej powagi, a marka jest nowoczesna, postępowa i patrzy w przyszłość.

Ostateczny wygląd logo

Koncepcją stojącą za stworzeniem logo dla Mobi Property było położenie nacisku na najważniejszym aspekcie marki zajmującej się budową oraz urządzeniem wnętrz – uczestnictwie w procesie tworzenia.
Logo zostało więc pomyślane jako samo będące właśnie poddawane temu procesowi, jeszcze nie do końca w formie kompletnej i skończonej. Zaprojektowane zostało jako forma prosta, czysta, w której istotne dla marki aspekty nowoczesności oraz ekskluzywności są rozgrywane na poziomie typografii, nowoczesny krój pisma w słowie MOBI łączy się z ekskluzywnym krojem w słowie PROPERTY.

System identyfikacji wizualnej

Wraz z logo dla marki przygotowana została oczywiście księga identyfikacji wizualnej.

Strona internetowa